ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Gili eilanden

Zo daar zijn we weer. Ja, het ik hoor je denken werd inderdaad weer eens tijd. Maar er is hier ook zo veel moois en leuks te beleven dan schiet een verhaaltje schrijven er wel is bij in tenslotte ben je toch op vakantie he. Haha!

We hebben weer super dagen achter de rug met veel zon en een hoop mee gemaakt. De laatste keer dat we iets schreven waren we nog in Ubud nu zitten we inmiddels in Sanur al bijna 4 dagen. Vanuit Ubud werden we donderdag ochtend opgehaald om naar de haven te gaan waar onze boot naar Gili al lag te wachten met 800PK en iets minder dan 2 uur word je dan af gedropt op Gili trawanan het grootste eiland van de 3 en tevens het party eiland. Vanuit daar stap je over op een klein bootje en vaar je door naar 1 van de 2 andere Gili eilandjes voor de kust van lombok Gili Meno of Gili Air. Wij hadden gekozen voor Gili Air het is net wat drukker dan Meno en een stuk rustiger dan trawanan, Ideaal voor ons. Eenmaal aan wal kun je in een paard en wagen stappen want auto’s hebben ze er niet om bij je hotel af gezet te worden voor ons was dat Juliantos by the sea een klein hotelletje met 10 kamers en 1 familiekamer vlak bij de zee. Toen we bijgekomen waren van de reis zijn we het eiland gaan verkennen echt zo grappig in iets minder dan 1,5 uur heb je het namelijk helemaal rond gelopen langs de zee op het strand heerlijk de zon boven aan de hemel klein (warm) windje er bij. Het water hier is blauwer dan blauw en de stranden zijn spier wit. Een zonnebril was dit keer echt geen overbodige luxe. Toen de avond daar was zijn we nog heerlijk bij 1 van de vis restaurantjes gaan eten waar je voor de deur de vers gevangen vis zelf kan uitzoeken die vervolgens op de BBQ word bereid. Met een voldaan gevoel loop je terug naar het hotel het echte eiland leven om je heen. Echt geweldig in alles wat je daar doet of ziet voel je en ruik je dat je op een klein eilandje bent.

Voor de vrijdag hadden we een snorkel tour gereserveerd samen met een Canadees stel zaten we in een klein bootje en zijn we alle 3 de eilandjes afgevaren. Om de eilandjes ligt namelijk een prachtig koraalrif. De eerste keer dat we het water in gingen was er nog niet zo veel te zien omdat we wat verder van de kant waren. Maar toen we wat dichter bij het Trawanan kwamen zag het er prachtig uit alle kleuren en vissen een oase van rust overal waar je keek zag je wel iets bewegen. En Ja zien we dat nu goed wat komt daar aan een schildpad ja echt dat was wel zo ontiegelijk gaaf een super grote schildpad die rustig langs je zwemt en af en toe even naar de oppervlakte gaat om wat lucht te happen. Je kunt er wel uren naar kijken en met de z’n beest mee zwemmen. In totaal hebben we die dag nog 4 andere schildpadden van dichtbij zien zwemmen. Toen eenmaal de middag daar was zijn we aan land gegaan op Gili Meno voor een lunch en een kleine wandeling om daarna nog even bij Gili Air voor de deur van het hotel te snorkelen. Moe maar voldaan van alles wat we gezien hadden kwamen we weer op het drogen. En ja dan merk je pas hoe erg verbrand je bent maar dat neem je maar even op de koop toe.

De tijd op Gili ging zo snel voor we het wisten was het al weer zaterdag en om 16 uur zou onze boot weer vertrekken terug naar Bali. Dus vroeg uit de veren nog even van het eiland genieten en natuurlijk nog wat schildpadden spotten in totaal hebben we er 6 gezien op Gili dat hadden we zeker niet willen missen. Zeker omdat het daar ook lekker rustig is en je even helemaal vergeet dat je in het drukke Azië bent waar 24 uur per dag wat te doen is.

Liefs,

Kim & Martijn

Theo & Syl

Wat is het weer super die vac van julle en weer zo mooie foto's en reisverhaal.
Maar lieve schatten aan alles komt een eind dus ook aan deze vac en dan komen jullie weer lekker naar huis toe.
met jullie mooi rugzakje vol verhalen en wij zijn weer blij dat jullie er weer zijn want missen doen wij jullie.
een heel goede reis terug van ons opa hennie en de rest en voorzicgtig tot donderdag om half 7.mams xxx

Suus

He Kim en Martijn,

Was het snorkelen gaaf: wat zagen jullie onder water? Ook foto's van gemaakt?

Zoals ik van Syl lees komen jullie donderdag thuis.
Alvast een goede terug reis.
En dan spreken we snel af om foto's te bekijken....

Groetjes Suus en Jos.

Berdine

Ja ja...oke...ik geef het toe...ik ben ZWAAAAAAAR jaloers...laatste foto's en verhaal is ook weer geweldig.

Nog heeeeeel ff genieten daaro...en neem aub beetje warmte/zon mee terug?? Thanks!

Liefs en dikke kus van Dien

Nienke

Ha Kim en Martijn,

net in sneltreinvaart al jullie belevissen gelezen.
Klinkt goed, leuke/mooie foto's!! Super ook dat je het oude adres van je oma nog gevonden hebt!
Als het goed is zijn jullie weer veilig op koude Nlse bodem geland. Helaas voor jou (Kim dus), tot snel op het werk!

Gr Nienke

Groetjes Nienke