ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Checkpiont 2: West Coast down under

Aantal km van huis: 13482.1 km Coordinaten: +51.29 +5.39 Tijdverschil: 7uur Datum: 8dec-19dec 2011 Weer: eindelijk zon,zon,bewolkt en 1 dag regen 25-32graden  Verblijf: B&Breakfast (GuesthouseBusselton)en Marget River(Loaringplace ) Moter in Ace =in Albany,Perth =mountway holiday app, Geraldton =oceanvieuw hotel,kalbarri =Beach resort,Denham =Oceanside village  En dan zijn we al meer dan 2 weken in Australie. Op 8 dec zijn we naar de westcoast Perth gevolgen. Waar we eindelijk de zon konden aanbidden. De volgende dag onze grote witte Toyota opgehaald en touren maar. Begonnen met een rondje aan de onderkant van Perth.  Busselton waar een super leuk B&Breakfast gevonden hadden, en onze vakantie ook echt begon. Het strand op de zon in en die dag een wandeling over de 2 km lange jetty (pier)  gemaakt en een heerlijke pasta maaltijd aan het strand een mooie afsluiter van een top dag in Ozzie. Daarna de vuurtoren in Dunsborough bezocht en een wandeling opzoek naar walvissen die er hellaas niet meer zijn in december wel heel veel vliegen daarentegen minder! Het zuidwesten staat ook bekend om Margarit River het wijngebied waar veel Australische wijnen vandaan komen. Dus daar hadden we een culinair dagje met allerlei proeverijen gehad. Een natural soap and olive factory, waar ze zelf zeep maakte en heerlijke olijfolieen konden proberen. Daarna een chocolat factory waar we gratis chocolade konden proeven, en een noten factory waar je raadt het al nootjes hadden. En natuurlijk enkele mooie wijnproeverijen afgegaan waar we(ik) wat wijntjes kon proberen hik;-) De dag erop een grot bezocht(Jewel cave) waar we 40 meter onder de grond een een mooi tochtje afgelegd hebben. Uiteindelijk op het zuidelijkste puntje van west australie uitgekomen waar de Indische en Atlantische oceaan elkaar kruisen. Daar staat natuurlijk ook een mooie vuurtoren op Cape Leeuwin. naar het Oosten langs de stadjes Whalpole en Denmark nog even 40 meter hoog tussen de Karri bomen gelopen op een aangelegde brug(tree top walk). Aangekomen in Albany hebben we hellaas een dagje de regen mogen aanschouwen wat ons deed besluiten niet verder naar Esperence te rijden maar terug naar het zonnige Noorden.  In een dagje terug naar Perth en onderweg nog heerlijk Fish en chips gegeten aan de haven van het leuke stadje Frementle. Perth zelf vinden we niet zo tot nu toe saaie beetje afstandelijke sobere stad.  Dus de volgende dag snel door naar Geraldton waar we na 4,5 u weer een mooi  hotelleke aan het strand gevonden hadden. En door naar Kalbarri waar een groot national park is. Daar hebben we gisteren rond gelopen echt indrukwekkend  groots en bijzonder mooi. Waar we s'avonds nog een prachtige sterrenhemel hebben gezien wat is die toch geweldig zonder al die lichtvervuiling zoals bij ons. Vandaag beland in Denham zo'n 20 min van Monkey Mia af waar we morgen vroeg de dolfijnen gaan voeren vanaf het strand. Die komen daar iedere morgen rond 7.30u even gedag zeggen. Overmorgen zakken we weer af naar beneden waar we 1 st kerstdag vliegen naar Melbourne. Dan zullen wij jullie nog even bijkletsen over onze (dol) fijne avonturen.  Tot dan  See ya mates!