ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Checkpiont 1: Sydney

Aantal km van huis: 16685.9 km Coordinaten: +51.49 - +5.66 Tijdverschil: 10 uur Datum: 3t/m8 dec 2011 Weer: regen, bewolkt, zon, 20 graden Verblijf: Travelogde & Posh  hotel Even naar het begin afgelopen vrijdag 2 dec zijn we vanaf Schiphol rond de klok van 12:30uur (NL tijd) vertrokken om naar z'n  21 uur vliegen te landen in Sydney Australië. De vlucht hiernaar toe is is prima verlopen in 12 uurtjes waren we in Hong Kong en toen in 9 door naar Sydney waar we zaterdag 3 dec 21:00 (aus tijd) aankwamen.   Sydney is echt een mooie stad en heeft alles wat je van een wereld  Stad verwacht, drukte, 24/7 leven, bezienswaardigheden, toeristen, groten wolkenkrabbers, parken, musea en zelf strand en natuurlijk zon maar ook regen. Omdat we toch wel erg veel last hadden van het tijdverschil hebben we vooral de eerste 2 dagen een beetje rustig aan gedaan het is moeilijk uit te leggen maar een tijd verschil van 10 uur (eerder) breekt echt goed op. We zijn nu helemaal gewend en alle overige dagen goed de toerist uitgehangen. Met bezoekjes aan de botanic garden, Opera house, harbour bridge, Rocks wijk, down town (winkels), Hyde park, musea's, Darling harbour een veerboot tochtje naar Manly Beach en een film in de grootste IMAX bios van de wereld. Hebben onze voeten heel wat km afgelegd van links naar rechtst, boven en onder Sydney! Hoogte puntjes waren toch wel de botanic garden en het Opera house (een ieder wel bekend) echt heel gaaf om dat in real life te zien en rond om heen te lopen. Dinsdag avond hebben we zelf een klein voor proefje gehad op oud en nieuw met een vuurwerk show in Darling harbour die de moeite waard was uitkijkend over de skyline van Sydney. Verder zijn de mensen hier lekker relaxt en vriendelijk het is wel allemaal best prijzig maar dat hoort ook wel weer een beetje bij een wereldstad. Vooral voor een slaap plaats betaal je meer dan €130,- per nacht en dan zit je echt standaard en niet super maar goed wel midden in het centrum dat is dan wel een plus punt. Onze 5 nachten Sydney zitten er nu op en terwijl ik dit schrijf zitten we in het vliegtuig op weg naar Perth aan de andere kant van Australië z'n 4 uur vliegen. Rond om Perth blijven we de aankomende 2 weken en waar kan zal ik jullie van tijd tot tijd een kleine update geven.  Groetjes Kim & Martijn  Ps. We zijn nu ook op onze Facebook te volgen :-)