ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Lovina & Ubud

Lovina hebben we al weer 2 dagen achter ons gelaten de hoogste tijd om jullie weer eens op de hoogte te brengen. We zijn nu in Ubud een dorp tussen de bergen in het midden van Bali. Hier hebben zich heel veel kunstenaars van over de hele wereld gevestigd en verkopen ze hun werk.

Maar we kwamen dus van Lovina af aan de kust we hebben het daar lekker rustig aan gedaan. Het was er ook heel rustig het hoog seizoen is daar voorbij en de toeristen blijven ook een beetje weg ideaal om dus lekker uit te rusten. Onderweg naar Lovina zijn we nog gestopt bij een koffie plantage waar ze bijzondere en hele duren koffie hebben Luwak koffie. Een Luwak is een beest dat nog het meest lijkt op een grote fret die ze s'nachts los laten in de plantage hij eet dan de koffie bonen en in zijn maag ontstaat dan een bijzonder proces omdat hij de koffie bonen niet kan verteren poep hij ze weer uit. En nu komt het van die uitwerpselen maken ze de koffie! Lekker toch doe mij nog een bakkie. Daarna zijn we nog even gestopt bij een tempel die in een meer ligt en ook op een biljet van 50 duizend roepia staat om vervolgens het begin van de avond in Lovina aan te komen.

De eerste avond hebben we heerlijk gegeten bij het hotel en zijn nog even naar de zee geweest. Je kunt er wel zwemmen maar het is niet zo als wij gewend zijn zwart zand en geen bedjes of strand tentjes het is dus niet echt uitnodigend om dat te doen. Lovina is vooral bekend om de wilde dolfijnen die voor de kust zwemmen. We hadden nog één rustdag in gelast de volgende dag hebben we dan ook lekker uitgeslapen en voor het eerst bij het zwembad van het hotel gelegen in de zon zelf nog vlink verbrand dat gaat echt super snel hier. Savonds lekker Indonesische gegeten echt eten is hier goddelijk in Indonesië elke dag nog laten we ons verassen met heerlijke gerechten soms ook nog wat westers er tussen door een ideale combinatie. Lopend door de straten van Lovina word je door iedereen aangesproken transport, taxi, do you want to see the dolphins. Dus een tripje sóchtend in een klein bootje de zee op om dolfijnen te spotten is zo geregeld. Je moet er wel vroeg je bed voor uit half 6 maar eenmaal op zee en je ziet de wilde dolfijnen voor je boot uit springen en om de boot heen zwemmen ben je dat al snel vergeten. We hebben er wel meer dan 40 gezien. De meeste hebben we op film staan want om een foto te maken is wel zo verrekte lastig ze gaan niet ff poseren voor je. Naar een goeie 2 uur zijn we weer aan land gegaan snel terug naar het hotel ontbijtje eten en nog ff een uurtje de ogen dicht doen. En ja het word eentonig weer en even lekker bij het zwembad gelegen en een heerlijke massage gehad bij de salon in het hotel ik ben zelf nog even naar de kapper geweest voor nog geen 5 euro heb je hier een hele nieuwe coupe Na drie nachten zat onze tijd erop in Lovina zondagochtend nog even een taxi regelen en voor we het wisten waren we op weg naar ons nieuwe stekkie hier in Ubud.

Na drie uur rijden 85km hebben afgelegd kwamen we in Ubud aan. Het was ondertussen gaan regenen nee vandaag was niet de beste dag. Snel door naar het hotel waar we voor 4 nachten zullen verblijven. Echt een prachtig optrekje met houten vloeren groot bed flat screen tv en een bad kamer in de openlucht met bad en douch, Midden in de natuur en rijstvelden. S ’middags hebben we nog even Ubud verkend maar omdat het bleef regenen zijn we bij casa Luna naar binnen gevlucht om een hapje te eten en te wachten tot het droog werd. Maar dat werd het niet echt toen het even wat minder was snel terug gelopen naar het hotel en heerlijk op de verander gezeten het zou namelijk niet meer droog worden die dag. De volgende ochtend scheen de zon al vroeg boven aan de hemel een heel verschil met gister. Dus tijd voor een nieuwe poging om Ubud te verkennen. We hebben een aantal uur rond gelopen en in de kunstenaars winkeltjes geweest je moet onder weg trouwens wel uit kijken dat je niet over de offertjes voor de ingangen van gebouwen valt want ze liggen echt overal neer gelegd door de bewoners om hun goden te eren. De looppaden hier zijn trouwens ook niet alles een beetje vervallen maar het heeft wel iets en past precies in de omgeving. Ook hier in Ubud kan je weer heerlijk eten gister hebben we lekker vis gehad en alles even vers gegrilde tonijn met aardappeltje spinazie en boontjes in een pesto sausje en het kost je nog geen 7 euro.

We hebben nu nog 1 dag hier in Ubud vandaag hebben we ons heerlijk laten verwennen in één van de vele spa’s die ze hier hebben tussen de rijsvelden 4 uur lang lekker relaxen met massage zelf door 2 mensen te gelijk heerlijk, body scrub, yogurtbad, rozenwater bad, haar en gezichtsbehandeling in echt een geweldige ambiance met super aardige mensen. We werden ontvangen met een lekker drankje hebben ook nog heerlijk geluncht wat kan een mens nog meer wensen. En morgen gaan we een kookworkshop doen waarbij je eerst naar de markt gaat om al je ingrediënten te kopen en daarna op de Indonesische wijzen gaat klaar maken om vervolgens natuurlijk zelf op te eten. Daar na zit onze tijd in Ubud er ook weer op en reizen we door naar de Cilli eilanden vlak voor de kust van Lombok cilli meno om precies te zijn. Een bountyeilandjes met parelwitte stranden en helder water om te snorkelen. Met een snelle boot ben je daar in 2 uurtjes en kunnen we weer heerlijk gaan genieten van al het moois.

Liefs,

Kim & Martijn

cat

Daarom lus ik geen koffie!!!!!
hahahahah

Have fun!!!

Berdine

Hoi Kim & Martijn,
Ik weer ben helemaal bijgelezen.
Wat hebben jullie een hoop gedaan/gezien, heel avontuurlijk! En aan de foto's te zien genieten jullie er ook echt van..jullie zien er ontspannen uit!
Ik ben blij dat jullie het zo leuk vinden in Indo...geniet er nog lekker van en drink voor mij maar een Bintang!!

Liefs x Dien

Suus, vanuit het koude Mortel...

he Kim en Martijn,

Nou, geniet er nog maar fijn van daar in het Warme Indonesie.... het is hier echt koud. Gisteren vroor het zelfs.

Ik lees en zie wel dat jullie lekker relaxen en genieten.
Wanneer komen jullie weer naar huis...?

Groetjes Suus en Jos.