ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

The Highway

Howdy Folks,

Voor ons is de dag weer net begonnen voor jullie is ie al een tijdje bezig. Het is hier al aardig warm in Phoenix waar we nu de nacht hebben door gebracht.

Toen we hier gister aankwamen was het dik 40 graden. Om die temp. te bereiken hebben we heel wat kmHighway onder onze auto door gehad om maar liefst na 652km hier te zijn. Voor deze rit zijn we gaan ontbijten bij Denny's (stel je voor een jaren 60 diningroom) waar ze een amerikaans ontbijt serveren: 2 pannekoeken, 2 gebakken eitjes (sunny site up), 2 stukjes bacon, 2 worstjes en de verse Jus niet vergeten. Zo als of ze een hele wagen bakstenen in je maag hebben gestort, daar konden we bijna de hele dag op teren. Na 3 dagen had onze auto ook wat verse brandstof nodig, daar stonde we dan 2 domme toeristen die me god niet weten hoe dat werkt in amerika tanken. Wat doe je dan? Precies je vraagt het iemand die jou net zo dom staat aan te kijken vanonder welke steen hebben die gelegen. Rick (dat was de naam van de beste man)bleek achteraf er behulpzaamhijheeft nog net niet voor ons betaald maar we hebben alleen maar toe hoeven te kijken. Met een vollen tank hebben we San Diego achter ons gelaten op weg naar PalmSprings onze eerste stop.

Onder weg (de hele weg naar Phoenix) zie je niks anders dan bergen en dorren vlaktes en na dik 2 uur is daar ineens Palm springs hard stikken groen en de naam verraad het al heeeeeel veel Palmbomen. Palm Springs is een beetje despaanse costa del sol in de winter maanden de gemiddelde leeftijd ligt namelijk ver boven de 65. Maarer was een starbucksen dat is al lang genoeg voor ons. Verder was er niet veel in PalmSprings dus om geen tijd te verliezen zijn we naar 30min weer door gereden.Onder weg naar Phoenix hebben we vervolgens nog 2 keer gestopt 1 keer om te tanken in blythe een dorp met 5 tankstations een burger king en 4 huizen precies naast de highway. en 1 keer vlak voor phoenix om de benen nog even te strekken. Downtown Phoenix hebben we links laten liggen omdat we heer alleen maar overnachten om vervolgens richting de Grand Canyon te gaan.

We zittennu ineen buiten wijk van phoenix eenBest Western hotel metzwembadwaar we na het avond eten bij Wendy's Hamburgers ( chicken burger hebben gegeten) nog even lekker een duik hebben genomen met het aankomende omweer op de achter grond.

De Grand canyon is nu ons volgende doel nog maar 3,5 uur rijden hier vandaan. Maar ik kan haast niet wachten want dit moet weer een volgend hoogte punt zijn..........

En nogmaals bedankt voor al jullie leuke reacties we vinden erg leuk om te lezen!!!!

Groetjes

Martijnen Kim

PS. Het kan zijn dat een nieuwe update even op zich laat wachten we gaan nu namelijk de natuurparken in waar niet altijd internet is.

(auteur Martijn)

Martin

Ontzettend mooie foto's hebben jullie al gemaakt! Hier naar kijkend snak ik al weer terug naar dat mooie land. Maak maar geen foto's meer van de StarBucks Frappuchino's, deze mis ik nog het meest ;-)

Martine (M3)

Fijn dat jullie t zo goed naar jullie zin hebben!!
En we kunnen allemaal een beetje met jullie meereizen/genieten.
Goede reis verder!

Martine

lies

was leuk om jullie weer te zien en te horen,groet mam

Bart, Eva en Niels

Heej Martijn en Kim!
Leuk dat jullie iedere dag bijhouden wat jullie doen!! Voor ons erg leuk om te lezen!! Het wordt wel hoog tijd voor een Starbucks in Nijmegen, of omgeving ;-) !!
Jullie zullen al wel veel gave foto's hebben! Samen met dit reisverslag wat jullie maken is dat echt leuk als je eenmaal weer terug bent!!
Veel plezier nog van ons alledrie!
Liefs Bart, Eva en Niels