ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Gand Canyon

Hello,

We zijn zojuist wakker geworden in ons penthouse,tenminste daar lijkt de kamer waar we nu zitten in Tusayen net 1 mile buiten Grand Canyon nationalpark het meest op. Een hotel krijgen in dit gedeelde zo vlak bij de Grand Canyon valt nog niet mee hadden we gelezen. Gelukkig waren we hier vroeg in de middag en was het bij de eerste poging al raak. Dat was gister al snel 1 zorg minder.

In tegenstelling van de dorre vlaktes op weg naar Phoenix eergister, was de weg naar de Grand Canyon het tegenovergestelde. Een paar mile buiten Phoenix begon het al mooi groen te worden met struiken en bomen. De Weg van Phoenix naar Grand Canyon is wel heuvelachtig midden door de bergen zijn we op weg gegaan naar onze eerste stop het plekje Flagstaff (weer z'n stadje wat uit het niets er ineens ligt) na 2uur helemaal niks. Maar wel een belangrijk kruispunt iswaarvan 1 van de wegen naar Tusayen (waar we nu zitten) lijt. In Flagstaff aan gekomen hebben we voor de verandering maar weer eens een starbuksje gescoord. 1 min punt het weer was niet zo best in de verte zagen we het al regen dat beloofde niet veel goeds. In Tusayan aangekomen was het nog steeds bewolkt en had het ook al een beetje geregend.

Maar dat houd ons natuurlijk niet van het doel van de dag, de Grand Canyon . Zoals gezegd is dit ons eerste park waar je entree voor moet betalen om dat er nog een aantal gaan komen hebben we een soortabonnement gekocht voor 80 dollar zodat we zonder al te veel moeite de andere parken ook mee kunnen pikken. Eenmaal binnen in de Canyon villageveranderd er nog niet veel aan het landschap kan ik je vertellen je merkt wel dat je in een appart gedeelte bent maar opzich niks buiten gewoon, daar waren we dus nog niet zo van onder de indruk. Daar kwam niet veel later wel verandering in. Op een aangegeven plaats hebben we de auto neer gezet en zij we op de bus gestapt. (in dat gedeelte macht je namelijk niet zelf rijden) zittend in de bus zagen we al een glim van wat ons niet veel later te wachten stond. Bij de eerste stop (van in totaal 5 uitkijk punten) stond ik echt aan de grond genageld z'n mooi uitzicht of je nu van je af keek of de afgrond in deze omgeving moest je gewoon even in je opnemen. Het weer was ook opgeklaard en de zon scheen weer volop door de stapel wolken heen. Wat wil je nog meer. We hebben hier heel wat foto's van die misschien wat meer vertellen hoe mooi het was. Ik had al vernomen dat de Grand Canyon mooi was maar dit had ik niet verwacht al die lagen in de bergen de wolken die er boven hangen adembenemend. En dan moet je nagaan dat dit maar een klein stukje was van het hele park.

Vandaag gaan we nog een gedeelte van de noord zeiden zien waar je wel met de auto door mag dit ligt op de weg naar onze bestemming van vandaag Kayenta Monimant vally. Van te voren was Monimant vally 1 van me favorieten maar na de Grand Canyon hoop ik dat het minstes zo mooi is daar. Terug kijkend op de dag van gister hebben we een super gave dag gehad.

Groetjes,

Martijn & Kim

PS. Er zij wat problemen hier met de internet verbinding vandaar dat de foto's wat later komen. Onze excuses voor dit niet gebruikelijke ongemak ;-)

(auteur: Martijn)

Bart, Eva en Niels

PS die foto's houden we wel tegoed he?!!?!

Martin

Goed dat je meteen de pas voor alle parken van €80 hebt gekocht, scheelt een hoop. Monument Valley moet je zeker een keer geweest zijn, maar vond ik niet zo indrukwekkend als de Grand Canyon. Je kan hier ook niet de parkenpas gebruiken omdat een paar indianen dit zogenaamd in beheer hebben :-)

Dick

Geloof mij monument valley zal niet tegen vallen al is ie niet zo indrukwekkend als de grand canyon maar vergeet in ieder geval je cowboyhoed niet :)
groetjes Dick

Syl & Theo

Hallo Kim & Tijn
Het was weer een dag met erg veel indrukken
in de Grand Canyon. dus de 628 km is niet voor niets geweest.nu maar weer op naar Monument Valley
en doe voorzichtig en een dikke knuffef van ons.
EN nog een dikke KUZZ Mams.

Lesley, Sandra, Britt en Sophie

We zijn ontzettend benieuwd naar die fot's van de Grand canyon. Wel jammer dat je die nu er niet op kunt zetten. We wachten maar geduldig af tot jullie ze er wel op kunnen zetten. Wij gaan zo lekker slapen weltrusten en we wachten met spanning op het volgende reisverhaal van de dag. groetjesssssssssssssssss

Berdine

Hoi Kim & Martijn!
Wat een vakantie hebben jullie zeg...ik ben jaloers!
Zo veel verschillende plekken waar jullie komen, elke keer weer heel anders.
Leuk jullie verhalen te lezen en de foto's te zien.

Geniet er nog lekker van!

Liefs van Dientje