ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Cowboys and Indians

How are you,

Met ons nog steeds buiten gewoon we genieten vol op!! Nog even terug naar gister, Het hotel waar we zaten had problemen met het internet maar Tinus zou Tinus niet zijn als hij niet ergens een onbeveiligd netwerk vond op de hotel kamer. Minpunt de verbinding was heel traag het is me nog net gelukt het verhaal van de dag er op te zetten maar foto's ging echt niet. Maar dat heb ik al weer goed gemaakt gister avond (vanochtend voor jullie)

Het was voor ons de dag van Monument Valley of te wel Cowboys and indians. Het was nog best een eindje rijden richting Monument Valley (3 uur) en op een lege maag kan je de dag niet beginnen. Voor een ontbijt hoefde we niet ver want het zat bij het hotel in. De ontbijtzaal was al aardig gevuld met Amerikanen (op vakantie in eigen land) hier en daar wat Nederlanders en natuurlijk japanners/ chinezen (dat verschil zie je toch niet) en ja die zie je echt overal. Daar even snel wat gegeten om vervolgensuit te checkten.

Nog geen 2 mille verder was de ingang van de Grand Canyon dit keer moesten we de zuid kant op met net voor de uitgang van het park nog de dessert view vanaf hier kijk je over de dessert facada waar we grotendeels vandaag door heen gereden hebben. We lieten de Grand Canyon nu voor goed achter ons om via Highway 160 via tuba city en cow springs kayenta te bereiken. Hightway 160 is een 2 baans weg waar je niet al te veel verkeer ziet de route is populair onder motor rijders die zie je dan ook veel. Genietend van het uit zicht de weg met z'n karakteristieke gele markering in het midden in de verte het asfalt pik zwart met de opstijgende hitte, bijna rust gevend. Het weer was weer niet best en na 3 uur zijn we in Kayanta aangekomen. Afhankelijk zouden we hier de nacht gaan doorbergen maar we vonden het er allemaal niet zo gezellig uit zien. Vandaar ons besluit om voor het eerst ons reisplan aan te passen. we zijn regelrecht door gereden naar Monument Valley . Bij the Mexicaan had kom je het park binnen, door Monument Valley kun je een tour doen maar je kan ook zelf via de onverharde wegen het park doorrijden. Hetlaatste hebben wij natuurlijk gedaan iets wat ik weer geweldig vond om te doen je maakt een rondjelangs alle mooie punten door het rode mulle zandonze auto wil je nu niet zien want dat zand zit overal. Het landschap van Monument Valley lijkt het meest op een setting van een cowboy film het is inderdaad niet zo indrukwekend als de Grand Canyon.Maar minsten zo mooi om te zien uit het niets bergen met de raarste vormen.

Zoals gezegd hebben we vandaag voor het eerst ons reisplan aangepast Kayanta was het namelijk niet voor ons en hebben besloten door te rijden naar Page nog z'n 1,5uur verder. Hier voor moesten we weer een stuk terug. Het rare van de omgeving is er valt zo veel te zien dat het niet eens erg is nog een keer de weg te doen sterker nog je heb niet eens het idee dat je er al een keer gereden hebt. Page is een klein plaatsje vlak bij Lake powel en ligt op de weg van onze eindbestemming voor vrijdag (zo snijd het mes nog aan twee kanten). De weg hier naar toe is weer erg uitgestrekt kim heeft lekker een dutje gedaan en ik heb genoten van het uitzicht je ziet zo veel verschillende weer types om je heen omdat je zo ver weg kan kijken, echt mooi om te zien. Toen Kim weer ontwaakt was waren we bijna in Page we moesten hier nu alleen nog wel een hotel vinden. Na een half uurtje en een aantal hotel hebben we een geschikte gevonden Quality Inn met een geweldig uitzicht!

Dat brengt ons weer terug naar de dag van vandaag. De bryce Canyon in Utah staat nu op het programma we laten Arezona even voor wat het is. We hebben het er goed en mooi gehad maar wat ik vernomen heb heeft Uthah ons ook een hoop moois te bieden....

Groetjes

Martijn & Kim

Cat en Brord

Hey schatjes!!

Wat een verhalen en een mooie foto's. We hebben ze net allemaal gelzen en bekeken!
Wat een vakantie! We zullen jullie vanaf nu volgen.

Geniet er maar van!

Dikke kus van ons