ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

The Valley

Goodmorning,

We zijn neergestreken in Tropic (klein plaatsje net buiten Bryce Canyon). De omgeving hier is ja je zult denkik niet anders van ons horen erg mooi. Zoals de titel al een beetje verraad het is hier erg heuvelachtig je rijd van de ene berg top via het dal weer naar de andere berg top. Tropic heeft een aantal hotels in 1 daar van hebben wij vernacht geslapen Best Inn Canyon het is niet het mooiste waar we gezeten hebben maar we hebben goed geslapen.

Ik zal jullie even terug bergen naar de dag van gister. Na het ontbijt in Page hebben we weer een onverwachte move gemaakt. En paar mille buiten Page ligt namelijk de antilope canyon (dat zijn groeven in de grond ontstaan door de jaren heen door het weglopende water na een regenbui) Het word beheerd door indianen en het is nog een wat onbekende attracties. Na een 10min rijden van uit Page ligt een energie centrale iets voor de centrale komen we op een kruising terecht de ene kant wijst je de weg naar het hoger (upper) gelegen gedeelte van antilope canyon de andere kant naar het lagere (lower) gelegen gedeelte . We besluiten de laatste optie te nemen het lagere gedeelte. Onderweg er heen moeten we van de weg af om weer een overhad weg gedeelde op te rijden in de verte zien we een pakkerplek liggen verder is het vlak. Net voor je de antilope canyon binnen gaat staat een klein hutje waar je entree moet betalen 26 dollar pp waar van 6 dollar naar de state gaat en de rest naar de indianen familie die het beheerd (daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben) om het half uur gaat er een gids de antilope canyon in wij waren natuurlijk net te laat maar mochten de groep nog tegemoet lopen. Te minste de ene minzag is ze nog de andere min waren ze verdwenen. We hebben daar ongeveer 5min rond gelopen tot we ontdekte dat er via een gat in de grond zich de ingang bevond. Eenmaal binnen valt je mond open van verbazing. De licht inval de nauwe doorgangen wat waren we blij dat we dit niet hebben overgeslagen. Een tocht van bijna een uur loop je in de groeven. Mooi was dat er iemand ergens zat en gitaar aan het spelen was. akoestische is er zo goed dat je telkens denkt nu ben ik bijna waar de muziek vadaan komt maar niks is mider waar. zo hoorde we het door de hele route heen om aan het eind de gitarist te zien zitten. Eenmaal buiten terug lopend naar de auto raakte we aan de praat met 2 Amerikanen die ons nog van alles konden vertellen over de omgeving. Dat moet ik nu toch wel gaan toegeven de mensen hier zijn reuze aardig en behulpzaam. Het was nu half 11 en tijd om door te rijden naar de Bryce Canyon.

Onderweg naar Bryce zijn we nog 1x gestopt om te tanken bij Kenab niet ver buiten Kenab betreed je het gebied van de Bryce Canyon door dit gebied rij je een dik uur van heuvel op naar dal en omgekeerd. In de verte weer mooi de wolken zien hangen. Veel beschaving (zo noem ik het maar even) heb je er niet dus het werd tijd om een hotel te gaan zoeken die we wederom weer zo gevonden hadden. Het was de bedoeling om vandaag nog de Bryce Canyon in te gaan maar om eerlijk te zijn hebben we naar weer een verre reis en alle indrukken besloten een middagje even niks te doen en de Bryce morgen (zaterdag) te doen. We hebben heerlijk op de gang van het hotel gezeten in de buiten lucht kijkend naar de zon die onder ging. Later kwamen er nog Nederlanders bij zitten wat reis verhalen uitgewisseld en de avond was al weer om. Maar onverwacht was het erg gezellig.

We zijn nu dus weer helemaal uitgerust en klaar om Bryce Canyon te gaan bezichtigen. Daarna rijden we door naar Zion (natuurpark) waar we weer gaan overnachten.........

Groetjes,

Martijn & Kim

pap

nou jongens wat is het daar prachtig,onvergetelijke
tocht die jullie maken.
nog heel veel plezier