ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Viva Las Vegas @ Palms Place Hotel

Hello friends,

Dachten we van de week al in een soort penthouse te zitten tijdens ons verblijf in de Grand Canyon. Nauw dat was nog niks tegenover waar we nu zitten @ Palms Place Hotel. En kamer zo groot met alles erop en er aan 3 tv's, keuken, 2 koelkasten, bad en douche, balkon en uitzicht op de strip! (ik heb een filmpje er van op de site gezet onder video's).

Maar gister zijn we natuurlijk niet hier in Vegas begonnen maar in Sprindale bij Zion.We zijn weer vroeg vertrokken uit het hotel en richting het park gereden. Net voor de ingang van het park zat het restaurant waar we de avond er voor ook gegeten hadden dat was zo goed bevallen dat we hier ook hebben ontbeten. Een lekker gezond ontbijt met fruit en verse jus. Op straat was het nog verlaten toen we Zion in reden meteen bij de ingang zit het Visitor centrum waar je op een bus kan stappen die langs alle wandel route komt.Zitten in de bus verteld de chauffeur iets van de omgeving en de namen van alle bergen die je om je heen zit. Hij vertelde ook dat Zion vroeger een woestijn was met zandduinen zo hoog als wolkenkrabbers. Door de jaren heen is als dat zand versteend en zo is het park Zion ontstaan. Het is hier erg groen en er leven veel dieren tijdens onze wandeling (van een uur) hebben we eekhoorns, herten, salamanders en heel wat vogels gezien. De route die we gekozen had bracht ons langs een pool met een waterval. De weg er naar toe was kronkelig en op en neer maar we liepen midden door het bos bij de pool aangekomen zagen we dat het niet zo veel voorstelde het al tijden niet meer geregend dus het water was ook schaars in de pool en de waterval. Maar toch was de wandel route de moeite waard eenmaal terug aan het begin punt hebben we nog even uitgerust bij de beek (rivier) Zion vond ik niet zo mooi als alle andere parken maar zeker wel de moeite waard.We besloten de bus terug naar de auto te pakken op naar Vegas.

In sprindale nog even de auto van nieuwe brandstof voorzien en toen de tomtom gaan volgen die ons z'n 2,5uur later Las Vegas in zou lijden. In het begin is de weg nog wel leuk maar het laatste 1,5 uur is alleen maar woestijn hadden we eergister 1 van de mooiste wegen waar ik ooit had gereden dit kan ik toch wel beschouwen als 1 van de saaiste. Het waaide er ook nog een heel hard waardoor je steeds flink moest tegen sturen. Toch wordt je op deze weg nog beloond want een kleine 20 mille voor het eind kan je Las Vegas al zien liggen. Dat ziet er raar uit een omgeving waar helemaal niks is ineens een stad in de verte te zien liggen. Een stad ja een echte stad die hebben we een aantal dagen al niet meer gezien. Eenmaal in de drukte is het dan ook weer even wennen alles gaat snel je moet echt weer even omschakelen. We zijn regelrecht naar ons hotel gereden ongeveer 5 a 10 min van de strip af. Nog half versuft van de reis en de indrukken die je nu weer op doet lopen we naar de entree en daar staan al meteen de mooiste auto's Rolls, Lambo, Bently, BMW, Mercedes. het was rond de klok van 2uur en op de papieren van de reservering stond dat we pas om 18uur konden in checken. Maar eigenwijs als we zijn hebben we het gewoon geprobeerd en ja hoor de kamer was al klaar we konden er meteen in. Op de 18de verdieping waar een lift je in nog minder dan 30sec naar toe brengt.

De rest van de dag hebben we weer heerlijk rustig aangedaan nog even boodschappen wezen doen. En verder rustig op de kamer geweest tot het donker werd. Dan zoude we Las Vegas onveilig gaan maken. Maar niks is minder waar, We zijn namelijk in slaap gevallen om rond 1 uur 's nachts pas weer wakker te worden. Maar dat hadden we echt even nodig naar de rollercoater week die we zojuist gehad hebben. Niet getreurd we zijn hier nog 1 of 2 dagen (dat moeten we nog even bekijken) dus genoeg tijd om alles nog te zien.............