ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Death Valley

Hey hallo,

Vanuit Lone Pine California zijn hier Martijn & Kim. Yep we zijn weer in California terug in de staat waar we begonnen zijn voor het laatste deel van onze geweldige vakantie. We hebben net nog even met de familie gesproken (via skype) en horen dat het in Nederland ook nog allemaal goed is. Met redelijk weer ;-)

Om in Lone Pine te komen moesten we dwars door Death Valley rijden. De naam zegt het misschien al een beetje hier is helemaal niks!! het kwik loopt bijna elke dag op naar de 50 graden in Death Valley niet echt een gebied voor natuur dus. Het is hier wel weer een heel verschil met Las Vegas waar we die ochtend vandaan zijn gekomen zo zit je in de drukte en zo weer in the middle of nowhere. We moeten eerlijk zijn we hebben niet heel veel gezien van Death Valley gewoon weg omdat het er te heet was maar de weg er door heen is minstens zo mooi. Je komt onder weg bijna geen kip tegen en het uitzicht is op sommigen plekken prachtig. de wegen lopen kronkelend en heuvelig en als je van je af kijkt zie je de warmte gewoon opstijgen vanaf het asfalt. Natuurlijk hebben we nog wel wat tijd genomen om wat mooie plaatjes te schieten. Maar Death Valley zal in ons herinnering blijven als er warm!!

Eenmaal weer in de bewoonde wereld van Lone Pine hebben dan ook snel een hotel op gezocht dit keer een comfort Inn. een knus hotel uitkijkend op de bergen van Death Valley. Het was hier ook nog steeds erg warm maar 1 troost er is een zwembad oooo wat verlangde we naar een heerlijke duik. Snel de spullen de kamer op gebracht zwembroek aan en hup het water in. Voor een wel heel verfrissende duik want ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar het water was ijs koud! En dan staat de hele dag de zon er toch op te branden. Na het zwemmen zijn we ons gaan klaar maken voor de avond en het centrum van Lone Pine in ge reden het is echt z'n stadje wat je kent van de films 1 straat met aan beide kanten panden met winkel, café en restaurantjes. We hebben heerlijk nog een pizza gegeten en zijn toen weer terug gereden naar het hotel. Waar we op bed nog lekker een filmpje hebben gekeken.

Ik heb zojuist de zon weer zien op komen dat betekend weer een nieuwe dag voor onze voeten. Een kleine 2,5 uur hier vandaan ligt Yosemite park dat is dan ook onze volgende bestemming...........

Groetjes,

Martijn & Kim