ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Sweet home Alabama (Hills)

Hallo allemaal,

Lee Vining is de plek waar we vanochtend wakker zijn geworden net buiten Yosement Park. We waren hier gister precies op tijd we hadden namelijk 1 van de laatste kamers in dit stadje wat niet veel hotels kent. Ook is er hier niet veel te beleven gister avond leek het zelfs wel een spook stadje.

Om hier te komen zijn we gister via Lone pine Hightway 395 opgeslagen een rechte weg regelrecht naar Lee Vining via de plaatjes Big Pine, Bishop, Mommoth Lakes stuk voor stuk van die kleine stadjes bestaand uit 1 doorgaande weg. Net buiten Lone Pine heb je nog een toeristise bezienswaardigheid die nog niet bekend is onder het grote plubliek 'Alabama Hills' ‘Sochtend hebben we besloten hier nog even een kijkje te gaan nemen de omgeving van Alabama Hills is bekend van vele western films, Stark Trek, JR Jane, Plante off the aps. Via een onverharde weg de ' movie road' wordt je lang alle bekende plekjes geleid . Het landschap hier lijkt nog het meest op een zogenaamd maanlandschap (rotspartijen) een opeenstapeling van gladde, ronde rotsen die miljoenen jaren oud zijn. Water- en winderosie hebben in combinatie met de schurende werking van zand gezorgd voor de vreemde vormen van de rotsen. Heel apart om te zien. Achter de alabama Hills ligt Mount Whitney Deze berg, die 4.418 meter hoog is behoord tot de hoogste berg van de 48 aaneengesloten staten van Amerika. Je kunt met de auto Mount Whitney beklimmen een tocht van z'n 12 mille. Wij hebben niet de hele tocht gemaakt maar zijn een heel eind gekomen. De weg is er erg smal en stijl om hoog langs de klif op een aantal punten kwamen we wat brede stukken tegen waar je de auto kan pakeren en kunt genieten van het geweldige uitzicht. Eenmaal weer beneden waren we blij dat we besloten hadden dit gebied ook nog even mee te pikken. Gelukkig hadden we onze auto nog niet gewassen van de laatste keer want als je hem nu ziet. Hij was blauw maar lijkt nu meer grijs.

Vervolgens hebben we ons weg voortgezet naar Lee Vining na z'n 2 uur rijden zijn we nog gestopt bij Mammoth lakes . Het landschap was onder tussen erg veranderd mooie groene dennenbomen op de toppen van de berg en langs de weg. Dat was een heel verschil met de dag ervoor in Death Valley. Sterker nog in Death Valley zaten we in dik 50 graden terwijl Mammoth Lakes z'n 8 a 9 maanden in het jaar een ski oord is. Dat is wel een rare ervaring in 2 uur zit je gewoon zowat in de sneeuw (die er nu niet ligt hoor) alle winkels hier verkopen ski spullen en aan alles merk je dat dit een wintersport gebied is. Onze buikjes konden in tussen ook wel wat voedsel gebruiken vandaar dat we lekker op een terrasje genietend van de zijn (22, 23 graden) heerlijk wat hebben gegeten om daarna door te rijden naar onze eindbestemming van de dag nog z'n 25 mille (20 min) verder. Zoals gezegd valt hier niet zo heel veel te beleven vandaar dat we het grootste gedeelte van ons verblijf op de hotelkamer zijn geweest. Waar ik weer wat heb bij geslapen en Kim was onze volgende bestemming heeft verkend (via internet) Yosemite park.

We stappen zo weer lekker de auto in vandaag een tocht van ongeveer 3 uur door Yosemite park via de Tioga Pass die gelukkig open is de weg is namelijk de meeste te van het jaar gesloten omdat deze niet te begaan is door de sneeuw val.........

Groetjes

Martijn & Kim

Ps. we hadden vanochtend weer wat problemen met de internet verbinding. ;-)