ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

Yosemite Park

Hoi Hoi,

Wederom een goedemorgen allemaal. Wij wanen ons even in Spanje momenteel niet door de omgeving maar door het stadje waar we nu zijn Mariposa (Spaans voor vlinder). We hebben hier vannacht heerlijk geslapen en gister ook heerlijk gegeten bij The Butterfly Café.

Gister zijnwe net buitenLee Vining de Tioga Pass op gedraaid die ons naar en door Yosemite park zou leiden. Het is een mooie route door het park om je heen zie je veel bomen beekjes en hier en daar kom je een meer tegen. Het landschap is wederom erg heuvelachtig en de weg kronkelt door Yosemite heen. Het park is zo groot dat je het nooit in 1 dag kan zien 1/3 is ook maar te bezichtigen van de ruim 3000km die het park groot is. Wij hebben besloten om naar Yosemite Valley te rijden zeg maar the place to be. Vanaf de ingang van het park was dat nog z'n 1,5 uur rijden. Daar aangekomen hebben we de wandelschoenen aan getrokken en via het Visitor center zijn we een wandel route naar een waterval gaan lopen het was een tocht van 30min om er achter te komen dat er momenteel geen waterval is door de droogte. Maar de tocht was gelukkig niet vervelend onderweg zie je van alles en eekhorens die zie je hier zo veel blijft echt leuk. Omdat we nog niet genoeg gezien hadden voor ons gevoel zijn we een shuttel bus in gestapt en bij stop 17 (van de 21) zijn we eruit gegaan mirror Lake een tocht van een uur. Weer loop je door de bossen met op de achter grond de bergen een pad opzo nu en dan komen er wat mensen op paarden voorbij. Verder hoor je hier niks behalve de natuur. Het is reuze ontspannen en de frisse lucht stroomt zo je longen in. Na dik 3 kwartier wandelen kwamen we aan bij mirror Lake en je raad het al ook dit Lake was zo goed als uitgedroogd. We hebben daar nog een beetje rond gekeken en zijn toen weer terug gegaan naar de shuttel bus.

Yosemite is echt een mooi park en weer heel anders dan de andere parken die we gezien hebben. Maar wederom weer de moeite waard dit hadden we niet willen missen. Maar nu lag er een nieuwe uitdaging voor onze voeten een slaap plaats vinden we hadden namelijk gister op internet gezien dat er zowat geen plek meer was in de hotels. We gokte er op dat we het meeste kans hadden in Mariposa vanaf Yosemite Valley nog een dik een door rijden. Eenmaal het park uit blijft de omgeving het zelfde echt puur natuur. Op de weg naar Mariposa liggen wat kleine stadjes met hotels hier zijn we gaan vragen of ze nog plek hadden maar als je de prijs hoort dan wiste we al genoeg 240 dollar voor een kamer (dag 1x zo duur als ons hotel in Vegas). Nee, dat gaat toch iets boven onze pet. In Mariposa aangekomen zijn we de hotels afgereden bijna nergens was er nog plek tot dat 1 hotel ons wees op Yosimete INN hotel. We zijn daar regelrecht heen gereden en ja er was nog plek. Zo zie je maar weer alles komt op z'n pootjes terecht.

We gaan nu even een ontbijtje nuttigen dan gaan we onze spullen weer inpakken en vertrekken we richting San Francisco om daar vervolgens drie nachten te blijven en de stad te bezichtigen. het is nog een 2,5 uur rijden van hier maar dat stelt in dit land helemaal niks voor. Voor we het weten zitten we op de golden gate................

Groetjes,

Martijn & Kim

Lesley, Sandra, Britt en Sophietje

lieve martijn en kim, wat een prachtige foto's van al het natuurschoon wat jullie ons laten zien. Elke dag kijken we weer uit of er al mail is met een nieuw verhaal van jullie. Super mooi om dat al te kunnen zien. Wij denken dat jullie door al dat gewandel vast niet zijn aangekomen. heel veel groetjes en geniet nog maar even lekker. groetjessss en hele dikke knuffels van ons allemaal