ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

If you going to San Francisco

Yo,

Zondag ochtend 8 uur we zijn net wakker hebben heerlijk uitgeslapen voor ons doen in Amerika. Op de tv is momenteel een gesprek met Obama leuk om te zien. We zitten momenteel in 'Metropolis Hotel' down town San Francisco.

Dat was wel even een cultuurschok gister aankomend in San Francisco wat een drukte na zoveel natuur parken ben je dat niet meer gewend. De weg naar San Francisco is trouwens erg plant ook al iets wat we niet meer gewend zijn als je niet hier en daar palmbomen zag zou je gewoon denken dat je in Nederland rond rijd. San Francisco kan je al van af de higway zien liggen heel arpart is dat de ene helft van de stad ligt in de wolken de ander helft kun je zien. Als je dat zo van een afstand ziet is dat echt wonderbaarlijk. Eenmaal in de stad word je echt gek van het verkeer we zijn dan ook meteen door gereden naar ons hotel (dat we 's ochtends geboekt hadden)waar we helaas nog niet direct in konden. We hebben de auto maar laten staan en zijn vast de stad gaan verkennen. Zo, dat was raar midden tussen de gebouwen en de stijlen wegen omhoog. Wat je hier wel veel ziet zijn zwerfers heb er echt nog nooit zo veel bij elkaar gezien overal waar je kijkt en dan maar niet te spreken over de stank die rond ze hangt. Om even alles te laten bezinken zijn we ff wat gaan drinken bij de Starbucks dat was tenslotten al weer bijna een week geleden. Na een uur rond gelopen te hebben kwamen we weer bij ons hotel uit voor een tweede poging en met succes we konde de kamer op.

Een mooie je kamer niet te groot maar wel lekker knus en een heerlijk bed! Maar we zijn nu in San Francisco dus snel weer de stad in richting Fisgermans Wharf (het haven gedeelte). Via de bekende kabel tram zijn we daar heen gegaan dan zie je pas hoe stijl deze stad is daar is echt niet tegen opte lopen. Na z'n 20min kwamen we bij de zee aan. Hier was het ook erg gezellig druk ons doel van de middag was kaartjes krijgen om op alcatraz te komen voor maandag. Die kun je krijgen bij pier 33 nog best een eind lopen. Bij pier 33 aangekomen was er maandag om 11:30 gelukkig nog plek en hebben we meteen 2 kaartjes gekocht. Met ons doel op zak zijn we terug gelopen naar pier 39 (de bekenkste pier) hier zitten alle eet tentjes en liggen de zeeleeuwen. Ondertussen was het ook wel weer tijd om wat te eten en dan zit je aan pier 39 natuurlijk goed. Uiteindelijk zijn we beland in het hard rock cafe daar moet je toch altijd wel even zijn geweest als er 1 is. Na het eten hebben we besloten weer terug te gaan naar het hotel dit keer met de bus maar die doet er net zo lang over. Terug lopend naar het hotel nog wat winkels bezocht die waren om 20:00uur namelijk nog open.

eenmaal op de hotel kamer is kim gaan kijken wat we morgen (vandaag) allemaal konde gaan doen dat leek mij een goed plan dus ben ik dat ook gaan doen en kwam ik te recht op de site van de oakland athletics ( een honkabl club die uit komt in de major league baseball) en wat wil ze spelen aanstaande maandag thuis!! En nog belangrijker er waren nog kaarten te krijgen via de site en niet duur. Dat leek nog wel heel gaaf om een keer mee te maken dus hebben we die kaartjes meteen besteld. Morgen gaat dus een top dag worden eerst Alcatrazen dan 's avonds naar een honkbal wedstrijd in een stadion waar 65 duizend man in kan.

Maar dat is morgen vandaag gaan we weer lekker de stad verkennen we hebben een kleine planning om nog wat leuken dingen te zien en de rest zien we wel...........

Groetjes

Martijn & Kim