ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

San Francisco

Hallo Hallemaal,

Vandaag een vroege update van ons het is hier nu rond de klok van 21 uur en morgen moeten we vroeg op voor Alcatraz vandaar. Het beloofd een drukke dag te wordenmaar we hebben er zin in!!!

Vandaag was eigenlijk ook al een drukken dag. rond half 10 zijn we gaan ontbijten Bij Sears fine food 1 van de beroemste en beste tentjes om te ontbijten in de stad. Dat merk je almeteen als je er aan komt via Powell street (de hoofd straat van San Francisco) er staat namelijk een rij voor de deur waar wij gezellig achteraan zijn gesloten om na een kleine 20min later een tafel te hebben bemachtigd en we kunnen nu zeggen dat ze hun reputatie zeker waar kunnen maken veel bekenden mensen zijn ons al voor gegeaan te zien aan alle foto's die er hangen maar dat was een lekker ontbijtje kan ik je vertellen. we zaten propvol toen we er uit kwamen en dat was maar goed ook want deze ochtend stond er een wandeling door San Francisco op het programma en zoals jullie weten er is bijna geen rechte weg hier alles loopt of steil naar boven of naar beneden. Onze ondekings reis begon bij de poort van China Town om via littel Italie bij een uitkijk toren te komen waar we een geweldig uitzicht over de stad en zelf een stuk van de golden gate hadden. daarna zijn we door gelopen naar Lombard street (het steilste en bekenste straatje van San Francisco) ondertussen waren we al weer z'n 3 uur verder en begonnen we onze kuitjes goed te voelen van al dat geklim. Het was ookerg warm en we konden wel een opfris beurt gebruiken dus via lambard street zijn op de bus gestapt richting ons hotel om daar even bij te komen en op te frissen.

Om rond 15 uur weer de stad in te duiken nu opweg naar alom bekenden Full House (tv serie) huisjes. Grappig om te zien die huisjes het lijkt of je er al vaker geweest bent want het komt je allemaal zo bekend voor. Al liggend in het gras aan de overkand van de huisjes heb je wederom een mooi uitzicht waar we weer even van genoten hebben en alles op ons in laten werken. Na een tijdje hebben we de bus weer gepakt richting de zee aan de kant van de golden gate met goed zicht kan je vanaf daar de brug mooi zin liggen maar het was ons vandaag niet gegunt. Zagen we vanochtend de nog een stuk van de brug in de verten, nu lag de helebrug in de wolken en viel er niks van te zien jammer genoeg. Misschien hebben we morgen meer geluk.

Ondertussen was het ook weer tijd geworden voor het avond eten en Kim had gehoord van een Nepalees tentje waar je heerlijk kon eten. Zo gezegd zo gedaan en we zijn opzoek gegaan naar het restaurantje iets voor 5e stonden we voor de deur precies op tijd want ze gingen net open. Eenmaal binnen waande Kim zich meteen even terug in Nepal echt grappig om te zien. We hebben gezellig met de mensen daar gesproken en nog belangrijker het eten was er heerlijk!! helemaal als je al bijna 2 weken fast food naar binnen schuift. Met een volgevoel zijn we opweg naar het hotel terug gegaan onder weg kwamen we nog een heel leuk winkeltje tegen met Cupcakes (gebakjes van cake) hier konde we natuurlijk niet voorbij lopen zonder er 2 te kopen.

Nu zitten we weer lekker op de kamer en zijn allebei bek af van deze dag. Dadelijk tv aan beentjes omhoog en lekker onze Cupcakes op eten omdaar na met een voldaan gevoel te gaan slapen............

Groetjes,

Martijn & Kim