ReisMee met Martijn & Kim naar Australië

The Rock & Play Ball

Goedemorgen iedereen,

De vroege update van gister is me wel goed bevallen vandaar nog een keer. We komen nu net terug van de Honkbal wedstrijd en dat was zeker een ervaring maar daar over later meer. Het is nu 22:35 en we hebben weer een drukke dag achter de rus in San Fransisco.

Vanochtend zijn we zoals gister gezegd vroeg begonnen onderweg naar de tram op weg naar Alcatraz nog even snel gestopt bij de Subway voor een snel onbijtje een Subway sandwich een Dr pepper en een zakje chips hahaha (ja je leest het goed) we beginnen al echt amerikanen te worden volengens mij. Hup de tram in opweg naar pier 33 want in nog minder dan 30 min zou onze boot vertrekken richting Alcatraz en die wilde we voor geen goud missen (daar dachten ze vroeger wel anders overdenk ik). Maar we hebben het gered in minder dan 12min sta je gewoon op Alcatraz dat is wel ff raar zoveel over gehoord en van gezien in films. Velen gingen ons voor 'Scarface' (el Capone), 'Machine Gun'(Goerge Kelly), 'Doc' (Arthur Barker), 'Creepy Kerpis' (Alvin Keraviks) en dan nu 'Candy the Hammer' (Kim Bressers en 'Nicky Rubberface' (Martijn Schraven). Als je op het eiland aankomt kan je via 1 weg naar de cel blokken waar je een audio tour kunt ophalen. Dit gebeurd in de ruimte waar voeger de gevangenen ook ontvangen werden. Eenmaal in de cel blokken begint de tour en daar moet ik ze toch echt een compliment voor geven zoals die tour gaat je beleeft gewoon echt hoe het hier geweest is met geluiden en verhalen, ontsnaping pogingen je waand je een weg door heel Alcatraz (waar het muis stil is want echt iedereen loopt met een hoofdtelefoon op) alles word uitgelegd een hele belevenis dus. De tour duurde ongeveer 2,5 toen we weer naar buiten gingen hebben we nog even een film bekeken van Alcatraz door de jaren heen en daarna zijn we weer terug de boot op gegaan richting het vaste land. Dit hadden we echt niet willen missen.

Nog onder de indruk van wat we gezien hadden zijn we bij Bubba Gump (bekend van de film Forrest Gump) lekker gaan eten en je raad het al natuurlijk garnalen in alle soorten en maten. Bubba Gump zit op pier 39 waar ook de bekende zeeleeuwen liggen die hebben we meteen maar even mee gepikt en ik bedoel ook echt even want DIE LUCHT! niet te houden zeg. Ondertussen was het al weer hoogtijd om even terug tegaan naar ons hotel om ons op temaken voor het volgende hoogte punt van de dag de westrijd van de Oakland Athletics VS. Texas Rangers. Even snel opvrissen en hop door naar de trein/metro Bart genoemd hier.

Bart bracht ons in een minute of 20 recht voor het stadion van de A's (zoals Oakland Athletics genoemd worden) via een brug vanaf het station sta je recht voor de ingang. Buiten op de pakeerplaats is het al een hele happening mensen die bij de auto staan te BBQen of een andere snack kopen bij 1 van de kraampjes het stadion is van de buiten kant echt een ronden betonnen bak. Eenmaal binnen heb je nog meer winkeltjes en kraampjes waar je vanals kunt krijgen. Lopend naar onze plaatsen voor deze avond neem je almeteen de ruimte in je op echt op en top amerika. Het was er helaas niet zo heel druk ruim 10 duizend man maar het maakte het er zeker niet minder om de zweer was goed er viel van alles te zien en het plubliek werd ook steeds vermaakt. Want zoals bijna elke amerikaanse sport gaat het allemaal niet zo snel. Zit je bij voetbal 2x 45min te staren naar net veld dat gaat bij honkbal wel wat anders. Mensen praten een beetje gaan wat drinken of eten halen lopen wat rond hele familie's zie je er zitten. De wedstrijd zelf liep wat minder want de gasten wonnen met 1-10 de wedstrijd maar ik kan je zeggen daar was de pret niet minder op. Na de wedstrijd hebben we nog wat dingetjes als herinnering gekocht en zijn we weer de Bart terug gebracht tot bijna voor het hotel.

Terug kijkend op deze dag had ik het allemaal niet willen missen op en top Amerika. Dat moet je gewoon een keer hebben mee gemaakt. We gaan met weer een voldaan gevoel slapen. Morgenvroeg vroeg op nog ff wat shoppen en dan weer door via de Higway 101 terug naar LA.

Groetjes,

Martijn & Kim